Advies nodig? Bel 036 5472440
Inloggen
Winkelwagen
0 0.00
Winkelwagen
  •  
  • Altijd persoonlijk advies op maat
  • Meer dan 20 jaar ervaring
  • Award-winnende producten
  • 2 jaar garantie
  • Klanten geven ErgoDirect een 8,4/10

De toekomst van Vitaliteitsprogramma's

De COVID-19-pandemie heeft onze manier van leven voor onbepaalde tijd veranderd. Hoewel de onmiddellijke veranderingen duidelijk zijn, is er minder bekend over de blijvende effecten als we aan het nieuwe normaal beginnen. Een van de grootste veranderingen voor ons is de manier waarop we werken. De traditionele bedrijfsinitiatieven voor wat betreft bedrijfswelzijn, zullen nu niet afdoende zijn.

Jarenlang pendelden de meeste werknemers naar kantoren of werkplekken en brachten hun dagen door tussen collega's. Nu werken veel werknemers vanuit huis en is hun dagelijkse routine aanzienlijk veranderd. Naast het opzetten van een afgelegen werkruimte en het afhandelen van veeleisende banen met kinderen thuis of op school een paar dagen per week, zijn veel werknemers geïsoleerd van hun collega's en hebben ze moeite om hun welzijn te behouden.

De plotselinge verschuiving in de werkomgeving en de huidige gezondheidscrisis hebben duidelijk gemaakt hoe cruciaal het is om een ​​gezond personeelsbestand te ontwikkelen en te behouden. Om dit te doen, moeten bedrijfsinitiatieven op het gebied van welzijn en programma-levering veranderen om aan de tijd te voldoen.

De toekomst van vitaliteitsprogramma's

Hoe zijn vitaliteitsprogramma's de afgelopen maanden veranderd?
Werkgevers maakten soms al gebruik van een breed scala aan initiatieven om de vitaliteit te verbeteren, zoals lidmaatschappen van sportscholen, momenten om samen koffie te gaan halen bij de koffieautomaat, collega’s die elkaar stimuleren om mee te wandelen, nieuwsbrieven en meer. Terwijl sommige bedrijven zeer uitgebreide intiatieven hebben ingezet, hebben anderen besparingen of verhoogde productiviteit bereikt met slechts een paar eenvoudige activiteiten die gezond gedrag bevorderen. Het belangrijkste is, dat men zich in blijft zetten voor vitaliteitsprogramma's binnen de organisatie die het welzijn van werknemers verbetert.

Toen het werk van kantoor naar huis overging, draaiden veel vitaliteitsprogramma's om te voldoen aan de behoeften van de nieuwe externe arbeidskrachten in het land. Werkgevers gebruikten meer verschillende soorten technologieën om inhoud te leveren, en programma's gingen over van in-office seminars naar webinar- en videoformaten. Toenemende niveaus van stress en angst bij werknemers brachten werkgevers ertoe zich te concentreren op het aanbod van welzijnsprogramma’s.

Hoe medewerkers betrekken bij vitaliteitsprogramma

Hoe kan een werkgever haar werknemers betrekken bij haar vitaliteitsprogramma's?
Nu het land zich in verschillende fasen van heropening bevindt en COVID-19-gevallen nog steeds toenemen, zullen veel van de recente veranderingen waarschijnlijk in de nabije toekomst blijven bestaan. Werkgevers moeten deze veranderingen omarmen, hun aanbod uitbreiden en robuustere programmering ontwikkelen om externe medewerkers te betrekken.

Nu kantoren heropenen, zal het lang duren voordat ze weer vol zitten. Naast het verminderen van het aantal werknemers op kantoor om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen, zullen veel organisaties de aspecten van thuiswerken in hun toekomstige kaders opnemen. Om zakelijke welzijnsprogramma's hetzelfde niveau van betrokkenheid te laten bereiken als vóór de pandemie, zullen werkgevers robuuste, interactieve technologie moeten gebruiken om externe medewerkers betrokken te houden.

Hoe zien vitaliteitsprogramma's eruit in de komende maanden?
Technologie en virtuele programmering zullen een sleutelrol spelen in de toekomst van corporate wellness.
  • Gezondheidsportalen waar werknemers gezondheidsgegevens zoals gewicht, activiteit en voedselkeuzes kunnen invoeren, evenals virtuele sessies met diëtisten en andere gezondheidswerkers, bieden verantwoording en ondersteuning die voorheen alleen persoonlijk beschikbaar waren.
  • Wellnessuitdagingen die communicatie binnen teams bevorderen en socialisatie mogelijk maken, of ze nu op kantoor of op afstand zijn, zullen een gemeenschapsgevoel bevorderen en tegelijkertijd de gezondheid van werknemers verbeteren.
  • Webinars, virtuele rondleidingen, bewegingslessen en kookdemo's zijn allemaal initiatieven die kunnen worden gebruikt om medewerkers te betrekken.
  • Digitale sessies met diëtisten, professionals in de geestelijke gezondheidszorg of gezondheidscoaches zorgen ervoor dat medewerkers toegang hebben tot ondersteuning op locatie of thuis.
  • Virtuele initiatieven en coaching zoals WORK & MOVE. Of het nu gaat om wellnesscoaching of om werknemers sociaal bij elkaar te brengen, dit zal werknemers zich meer verbonden, betrokken en productiever te laten voelen.

Werkgevers zullen zich concentreren op het aanbod van geestelijke gezondheidszorg. Hoewel het belang van mentale en emotionele gezondheid de afgelopen jaren aandacht heeft gekregen, benadrukt de pandemie hoe cruciaal deze initiatieven zijn voor het welzijn van werknemers. Werknemers worstelen met thuiswerken terwijl ze jonge kinderen hebben, voelen zich geïsoleerd en niet verbonden met collega's, en hebben te maken met andere problemen, waaronder het verlies van inkomen, van een echtgenoot of de angst om het virus te krijgen.

De toekomst van vitaliteitsprograma's moet mentale gezondheid op dezelfde manier aanpakken als voeding, fitness en chronische aandoeningen zoals diabetes en hartaandoeningen. Een van de eerste stappen is het aanmoedigen van open en eerlijke communicatie over geestelijke gezondheid en het geven van training aan managers zodat ze problemen kunnen herkennen en gepast kunnen reageren.

Het ontwikkelen van programma's die gericht zijn op aanmoedigen van medewerkers om hun gezondheid in eigen hand te nemen, is nu belangrijker dan ooit. Managers en leidinggevende zetten vaak de toon voor deelname aan het programma. Het is dus erg belangrijk dat ondersteuning voor het programma van bovenaf komt. 
Te nemen stappen voor werkgevers en hun vitaliteitsprogramma
Afstemmen op behoeften van je medewerkers
Welzijn is voor elke medewerker anders, dus er moet een individuele benadering worden gekozen. Daarom is het belangrijk dat werkgevers het welzijn van werknemers begrijpen. Zo kunnen werkgevers gezondheidsrisico's voorkomen en kosten besparen.

Allereerst is het belangrijk om de welzijnskwesties van werknemers te begrijpen. Het negeren van signalen kan voor werkgevers op de lange termijn uitdagingen opleveren, zoals slecht gezondheidsgedrag en chronische ziekten. Deze manifesteren zich op verschillende manieren, waaronder ziekteverzuim, verminderde productiviteit, slechte financiële situatie en verminderde deelname. Geluk is persoonlijk. Daarom moet een vitaliteitsplan worden afgestemd op de individuele behoeften van de medewerkers in de organisatie.

De mogelijkheid om het welzijnsaanbod van bedrijven uit te breiden en te verbeteren om aan de behoeften van werknemers in deze ongekende tijden te voldoen, is opwindend. Degenen in leidinggevende functies moeten samenwerken met hun huidige welzijnsprogramma te beoordelen en te identificeren wat werkt en wat ontbreekt. Het is belangrijk om de behoeften van je personeel te bepalen en een aangepaste strategie te ontwikkelen om je externe medewerkers te betrekken bij welzijn. Daarnaast moet men werknemers de middelen en ondersteuning bieden die nodig zijn om een ​​gezondere levensstijl aan te nemen.

Een tool die steeds meer ingezet wordt in ons land en ook echt handvaten biedt aan uw Health & Safety beleid is WORK & MOVE Analytics. Hiermee verschaft u inzichten (volledige AVG-proof) zodat je nog gerichter je medewerkers en middelen kunt inzetten. Interesse in deze tool en een live demonstratie van de tool, klik dan hier.

Zo wordt je programma succesvol
Veel organisaties associëren doelen met hun gezondheidsstrategieën. Of het nu een onderdeel is van een afvinklijstje, een manier om kosten te vermijden of dat het gedaan wordt omdat gezondheid essentieel is voor de bedrijfswaarde. Het begrijpen van het "waarom" achter het implementatieplan is cruciaal voor het behalen van succes en het behalen van tastbare resultaten. Door de aanpak van je vitalteitsprogramma af ​​te stemmen op de bedrijfsdoelen, secundaire arbeidsvoorwaarden en het aantrekken en behouden van talent, kunnen bedrijven prioriteit geven aan deze aandachtsgebieden. Als laatste wil je dat de opgestelde programma's bij je medewerkers terechtkomen. Een goede communicatie is daarom essentieel om een programma te laten slagen. Gebruik hiervoor de kanalen die door je medewerkers gezien/gelezen worden!

Ik wil graag persoonlijk advies
 

Meer Informatie

Neem contact op voor persoonlijk en deskundig advies.
U ontvangt altijd binnen één werkdag een reactie!
Naam *
E-mail *
Onderwerp *
Bericht *
Velden met een * zijn verplicht
ErgoDirect vraagt om uw toestemming om uw persoonsgegevens te gebruiken voor het volgende:

- Gepersonaliseerde advertenties en inhoud, advertentie- en inhoudsmeting, doelgroep inzichten en productontwikkeling.
- Informatie op een apparaat opslaan en/of openen.

ErgoDirect en derden gebruiken cookies en soortgelijke technologieŽn op deze website om gegevens over uw browseractiviteiten te verzamelen. Hiermee kunnen we je gebruik van de website, onze services personaliseren en onze webadvertenties aanpasssen. Uw persoonsgegevens worden verwerkt en informatie van uw apparaat (cookies, unieke ID's en andere apparaatgegevens) kan worden opgeslagen, geopend door en gedeeld met externe leveranciers of specifiek door deze site worden gebruikt. Bepaalde leveranciers kunnen uw persoonsgegevens verwerken op basis van legitiem belang. Bekijk privacyverklaring

Accepteren
Organisatienaam *
Naam *
E-mail *
Telefoon *
Onderwerp *
Bericht *
Velden met een * zijn verplicht
De Orderreferentie is bedoeld voor organisaties welke een orderkenmerk of inkoopordernummer willen meegeven aan de bestelling. Indien dit voor u niet van toepassing is vul a.u.b. dan n.v.t. of een willekeurige andere tekst in. U moet ten alle tijden het Orderreferentie veld invullen.